Minut herätettiin tänään jo ehkä yhdeksältä. Ei minun voi olettaa olevan pirteä noin kuuden tunnin unien jälkeen, mutta valitettavasti minun voi olettaa nukkuneen enemmän, joten ei sillä niin väliä. Oli kamalan kylmä, vaikka lämmityskin oli päällä (ja oikeastaan nyt tahtoisin mennä ulos, mutta siellä tuulee kamalasti ja jäätyy, minä ainakin).

Oltiin katselemassa mekkoa ylioppilasjuhliin. Ei tietenkään löydetty mitään - kaikki mistä minä pidin oli äitini mielestä kelvotonta, ja toisinpäin. Vaikkei hän kai juuri mitään kivaa löytänyt. (... mikäköhän se oli, josta hihkaisin, että tämän minä haluan? Varmaan jotain tosi hienoa; en muista enää).

Unohdin käydä Tiimarissa katsomassa uutta kuulakärkikynää (koska rakkaani ei enää toimi), ja voi kamaluutta ja niin edelleen. No, ehkei sillä väliä. Kirjakaupassa kävin, näin Cathyn kirjan. Ei se ollut kuin parikymppiä mutten ostanut kuitenkaan (vaikka jos se joskus kirjastoon tulee niin ei kai siinä niitä liitteitä mukana ole?). Housut sen sijaan ostin. H&M:stä. Eikä edes hävetä. Ne ovat ihan kivat, liituraitaiset. Olennaista on, että niissä on lenkit vyölle (koska toisissa liituraitahousuissani ei ole, ja vaikka henkelit onkin kivat niin ei ne aina). Ja ne olivat puoleen hintaan (15€) ja söpöt. Mmh.

Hameen tarvitsisin. Vähän pidemmän ja ehjän (kaikki myytävät hameet olivat turhan lyhyitä, paitsi no pari, mutta ne eivät olleet tarpeeksi hienoja). Mutta, saatan päästä kirpputorille! Sille kivalle, josta ostettuja vaatteita käytän pääsääntöisesti paljon. Tosin se tarkoittaisi etten voi mennä Matille vielä, mutta... täytyy katsoa.

Ja sitä paitsi minulla ei ole vielä mekkoa, joten sellaista pitää mennä etsimään. Kaupungissakin saattaa olla kirpputoreja (tai siis on, mutta ne eivät ole aina niin hyviä... tai siis ruotsinkieliset kirjavaliot on pop, mutten kyllä pukeudu niihin), ja äitini saattaisi (ahkeran suostuttelen seurauksena, tietysti) suostua käymään niissä. Plus jos mennään bussilla, se ei voi vedota siihen että kuski hermostuu jos viivytellään... ja sitä paitsi kaupungissa on kiwempia (enemmän) kirjakauppoja ja levykauppoja ja kaikkea.

Häähumua ja hyytelöpolvia oli aika kiva kirja, edeltäjäänsä parempi. Tosin sarja ei varmasti tule tuon jälkeen päättymään, ja sen sentään piti tehdä se jo aika kauan sitten. No, minkäs sille voi jos se myy. (Kirjastosta näyttää puuttuvan sarjan alkuosat. Höh, ne olivat viihdyttäviä aikoinaan, enkä muista sitä paitsi niistäkään enää mitään.)

Olen vähän tylsä. Ei kun, teinitytöiksihän niitä kutsuttiinkin. Tykkään silti puhua vaatteista. Niin kuin puvuntakeista ja valkoisista kauluspaidoista (näin H&M:llä kauluspaitoja, mutta valitettavasti vasta kun olin lähdössä). Puoliksi sain ihmeellisen, vuosikymmeniä vanhan pellavahameen ja siihen kuuluvan jakkumaisen yläosan! (Hartiani ovat kasvaneet, enkä tiedä pitäisikö siitä olla ylpeä...) Ennen en saanut, koska ne olivat liian isoja minulle. Ja sain kokeilla äitini ylppärijuhlahametta. Se näytti vähän kirkkokuorokaavulta. Ihan kiva.

Tahdon kellarin joka on täynnä vanhoja vaatteita! Meillä on vain yksi kaappi, ja vaikka sieltä välillä löytääkin kaikkea uutta, on se silti aika vähän. Mutta ei se mitään. Ja saatan päästä kirppikselle. Damdidam. Ja pelasin Carcassonea. Damdidam.

Voisin oikeastaan mennä tonkimaan laukkukaappia, vaikka minulla on laukkuja enkä tietenkään luovu nallekassista, enkä käsilaukusta, enkä... no joka tapauksessa voisin. Siellä on kaikkea jännää. (Mutta kun minulla nykyään on oma hieno hattu, ei hattuja tarvitse tonkia.)

Käyttäjäkuva sen sijaan pitää etsiä.

(Läpinäkemättömyys ei muuten johtunut pesunpuutteesta vaan pimeydestä.)