Kukaan ei lue tätä. Voin siis sanoa mitä tahansa ja... saan takuuvarmasti kuulla siitä. Se on jokseenkin tyypillistä, mutta en usko, että se haittaa. Minullahan kumminkin on blogi. Useampikin, mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Tänään kun tulin koulusta, bussiin tuli... lauma päiväkotilaisia! Ihan käsittämätöntä, muulla linjalla en niitä ikinä ole nähnyt mutta juuri tuolla yhdellä on jatkuvasti (... tai sitten käytän vain sitä enkä tiedä, onko niillä muilla). Aamullakin oli jotain arvioimattoman ikäisiä nuoria iso lauma, sanoisin että yläasteikäisiä mutta olen huono arvioimaan ihmisten ikiä ja unohdin konsultoida aiheesta.

En ole koskaan ollut mitenkään aktiivisesti seurakunnan toiminnassa mukana (aika lievä ilmaus, vaikka olenhan minä käynyt rippikoulun ja ennen kouluunmenoa myös kerhossa). Tänne muuttaessani sain kuitenkin uuden seurakunnan (en olisi halunnut mutta olen jo tottunut siihenkin, kai). Ne lähettelevät minulle esitteitä. Onhan se ihan jees, että seurakuntalaisten eteen viitsitään moista tehdä, mutta olisi nyt kiva jos edes loisivat illuusion siitä, että huomioivat juuri minua. Tai siis, en kuitenkaan varmaan ole menossa siihen senioritapahtumaan, jota edellinen esite käsitteli... toisaalta, ei omalla asuinalueellani olekaan kuin Raamattulukupiirejä.

Eikä nyt sillä, että välttämättä tahtoisin osallistua uuden seurakuntani (jolla ei muuten ole edes omaa kirkkoa) toimintaan aktiivisesti, mutta silti. Kuuluisi sitä nyt olla enemmän ohjelmaa kaikilla toimialueilla. Vaikka no, ei se toinenkaan paikka nyt niin kaukana ole.

Minä välttelen asioita joita pitäisi tehdä. Tällä hetkellä lähinnä luentomuistiinpanojen puhtaaksikirjaamista. Mutta ajattelin että hitto, jos nyt kiinnostaa kirjoittaa tänne niin varmaan tästä jollekulle jotain iloa on (lähinnä minulle kai), ja saapahan jotain ainakin aikaan tämänkin kanssa. Etten turhaan tapellut taustoituksessa.

Koe on ylihuomenna. Nyt yritän myös päättää, mennäkö mafiaan. Toisaalta ei ehkä innosta, toisaalta voisi kokeilla. Mutta ensiksi pitäisi saada luettua (luennollakin oli tyttöjä joilla oli hienot huomiokynillä koristetut muistiinpanot... toisaalta ne myös olivat kirjoittaneet käsin, mikä kyllä minun käsialallani ei toimi). Luettua näemmä tällä hetkellä 29 sivua muistiinpanoja. Hienoa, jospa kirjoittaisin niitä tuohon lisää.

On aika hassua, että olen ollut kotonakin jo aika kauan ja käynyt koulussa ja kello on puoli kaksi. Ehdin jopa luennollekin. Jätettiin kyllä kertaamatta luennoista juuri se, josta puolet jäi kuulematta.

... kuinka tylsää oikeastaan on puhua vain koulusta?